Κουδούνι με ηχώ Συναγερμού...Έναρξη Σχολικής Χρονιάς!

Συναγερμός που κρίνει την ετοιμότητα της σχολικής κοινότητας για το νέο ξεκίνημα του σχολικού έτους και διεγείρει ποικίλα συναισθήματα τις πρώτες μέρες στο σχολείο.

Ο γονιός καλείται να αντιμετωπίσει πρακτικά ζητήματα που αφορούν στη συμβατότητα του ωραρίου εργασίας με το σχολικό ωράριο, στην επιμελή φροντίδα για την ουσιαστική παροχή βοήθειας στο προγραμματισμό και τη μελέτη του μαθητή, στην επικοινωνία του και την αγαστή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς για την ομαλότερη και λειτουργικότερη προσαρμογή στις μαθησιακές ανάγκες και δυσκολίες που προκύπτουν κατά το σχολικό βίο του παιδιού του.


Οι εκπαιδευτικοί βαρύνονται, πέρα από την καθαρά μαθησιακή διαδικασία που προβλέπεται θεσμικά, να απαντήσουν σε ανάγκες που από τη μία αφορούν στον παιδαγωγικό ρόλο τους, από την άλλη τον ξεπερνούν. Η οικονομική κρίση, εκτός των προβλημάτων που εξέτεινε λόγω της στενότητας των υλικών πόρων, δημιούργησε ή έστω όξυνε συγκρούσεις και εντάσεις εντός του σχολικού πλαισίου, που τα προηγούμενα χρόνια, προ κρίσης, ήταν πιο διαχειρίσιμες. Ο σχολικός εκφοβισμός, η σχολική βία, ως φαινόμενα εκδραμάτισης της κρίσης στις κοινωνικές σχέσεις, αποτελούν πλέον καθημερινότητα στα σχολεία, ενώ οι εξαρτησιογόνες ουσίες παρουσιάζονται ως ανακουφιστική διέξοδος από την ψυχική ένταση που δημιουργείται.


Οι μαθητές, βιώνοντας την αγωνία, την δεινή προσπάθεια των γονέων τους να ανταπεξέλθουν στις βιοψυχοκοινωνικές ανάγκες τους, αλλά και την ανησυχία των εκπαιδευτικών στην βούληση τους να ανταποκριθούν στο παιδαγωγικό ρόλο τους, καλούνται να καλύψουν με επάρκεια και συνέπεια τις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών τους. Ειδικότερα οι έφηβοι, που αντιλαμβάνονται τη πίεση που δέχονται οι γονείς και εκπαιδευτικοί τους, εσωτερικεύουν τη σύγκρουση και την εξωτερικεύουν σε παρεκκλίνουσα συμπεριφορά αποφόρτισης. Η αντίληψη περί μη προοπτικής εργασιακής αποκατάστασης κυριαρχεί και νοηματοδοτεί την αντίδραση τους.


Άρα, το κουδούνι πότε θα ηχεί ως κάλεσμα στη πηγή του φωτός της γνώσης και όχι ως συναγερμός που επαναφέρει άγχη και εντάσεις στη σχολική καθημερινότητα; Όταν ασφαλώς οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές βρουν υποστήριξη στο να αναπτύξουν προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες διαχείρισης των προβλημάτων, όταν θα επικοινωνούν και θα μοιράζονται, όταν θα εκφράζονται και θα συναισθάνονται, όταν θα συνομιλούν και θα συνεργάζονται.


Στη «Διέξοδο» οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, θα βρουν και φέτος την υποστήριξη που χρειάζονται, θα συμβαδίσουν ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, νιώθοντας ότι στηρίζονται στα πόδια τους.


Καλή Σχολική Χρονιά!




Τριανταφύλλου Παναγιώτης
Κοινωνιολόγος – Εγκληματολόγος, Στέλεχος «Διεξόδου»



























































Μοιραστειτε την αναρτηση...
Κατηγορία:
 

νεα - ανακοινωσεις

ημερολογιο

Ενημέρωση στο email σας

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Χρήσιμες ιστοσελίδες με ενημερωτικό υλικό ή δράσεις πρόληψης